نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

آیا ورزشکارن و نخبگان می توانند به راحتی مهاجرت کنند؟

یکی از راه های اخذ اقامت در کشور های خارجی این است که شما ورزشکار یا نخبه باشید. هر ساله کسانی که در کنکور رتبه های اول تا سوم را بدست می آورند از طرف دانشگاه های سرآمد خارجی، مخصوصا دانشگاه ها آمریکایی دعوت می شوند.

دانشگاه های آمریکایی هر ساله نفرات برتر کنکور هر کشور مخصوصا ایران را رصد می کنند تا بهترین های هر سال را جذب کنند و در اغلب موارد هم موفق می شوند دانشجو را جذب کنند.

دانشگاه هایی آمریکایی یا نه هر دانشگاه high level در دنیا تمام امکانات را برای نخبگان آماده می کنند تا به رایگان و حتی با دریافت حقوق ماهانه به آن کشور رفته و درس بخوانند.

البته فقط و فقط این دانشجویان نیستد که نخبه محسوب می شوند، بلکه تمام ورزشکاران حرفه ای مانند ورزشکاران المپیکی و جهانی نیز جزء نخبگان ورزشی محسوب می شوند.  حالا که بحث ورزش پیش آمد لازم است بگوییم که برای مشاهده اخبار و مقالات ورزشی به وبلاگ ما سر بزنید. 

در این مقاله از نسرین نیوز قصد داریم نحوه اخذ ویزای نخبگان را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

 خروج ورزشکاران از ایران

در چند سال اخیر بیشتر شنیده می شد که نخبه ها و مهندسان و دکتران اقدام به خروج از کشور می کنند اما اکنون مشاهده می کنیم که ورزشکاران نیز اقدام به مهاجرت از کشور می کنند.

این مهاجرت اکنون به ورزشکاران ملی هم کشیده شده است و این دقیقا قسمت بد ماجراست چون کسانی که در تیم ملی هستند 100% از باقی ورزشکاران یک سر و 

گردن بالاتر هستند.

اکثر ورزشکاران نیز در کشور های مقصد توانسته اند جایگاه خوبی را کسب کنند، به طور مثال سال گذشته سعید مولایی جودو کار مطرح ایرانی به آلمان پناهنده شد و این تنها ورزشکاران ایرانی نبود که به کشور های دیگر پناهنده شده است، دقیقا در سال 98 بود که گفته شده کیمیا علیزاده اولین مدال آور ایرانی زن در المپیک به آلمان پناهنده شد تا از این پس برای این کشور به میدان برود.

شاید باورتان نشود که به چه سادگی ایران ورزشکاران نام آور خود را دارد از دست می دهد و این تنها به دلیل بی مدیریتی مسئولان می باشد، تبعیض بین ورزشکاران سایر رشته ها به این ماجرا بسیار دامن زده است.

بسیاری از کشتی گیران به این اعتراض دارند که چرا فوتبال بیش از 20 سال است هیج مدال و جامی نیاورده است ولی انقدر مورد توجه است و همیشه دستمزد بالاتر برای فوتبالیست ها می باشد.

و انصافا هم این اعتراض به حق می باشد، زیرا ورزش کشتی همیشه در المپیک، مسابقات آسیایی و ... مقام و مدال های بسیاری برای کشور ایران آورده است اما فوتبال در سال های گذشته هیچ افتخاری نداشته است.

مثلا فوتبال در مقایسه با ولیبال هم هیچ حرفی برای گفتن ندارد، تیم ملی والیبال ایران همیشه برای تیم های غول دنیا خطرناک بوده است و همیشه تیم های بزرگی مانند لهستان و ایتالیا و روسیه با ایران چالش سنگینی داشته اند.

اگر کلی به این قضیه نگاه کنیم واقعا ورزشکاران برخی از رشته ها حق دارند برای دستیبابی به یک زندگی خوب دست به مهاجرت بزنند، در ادامه ما سعی داریم درمورد مراحل اخذ ویزای نخبگان صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده نتایج لاتاری 2022 چه باید کرد؟


برای اقامت ورزشکاران چه مدارکی نیاز است؟

برای این کار مدارک خیلی خاصی نیاز نیست و بیشتر رزومه شما مدنظر سفارت است.

اگر از طریق ازدواج و درخواست پناهندگی بخواهید اقدام به مهاجرت کنید در این حالت می توان گقت موضوع کمی متفاوت خواهد بود.

می توانید درخواست پناهندگی بدهید ولی بایستی به فکر نحوه اموران زندگی نیز باشید، تنها گرفتن اقامت و اخذ ویزا نباید مدنظر شما باشد. در کل نباید اقدامی نسنجیده را انجام بدهید.

روند اخذ اقامت در کشور های خارجی چگونه است؟

سریع ترین روند برای اخذ اقامت ورزشکاران در کشور های خارجی موارد زیر است.

  • تغییر تابعیت به کشور مدنظر، به طور مثال یکی از تکواندو کاران ایرانی با تغییر تابعیت خود به کشور صربستان مهاجرت کرد و در همان کشور با یکی از تکواندو کاران زن که عضو تیم ملی نیز بود، ازدواج کرد. به همین راحتی :))
  • ازدواج با یکی از شهروندان کشور مدنظر، اگر شما با یکی از
  • درخواست پناهندگی

بیشتر بدانید: آلمان در معرض طوفان کرونا ویروس covid-19

آیا بدنسازان می توانند اقامت خارجی بگیرند؟

رشته بدنسازی و فیتنس بسیار پر طرفدار است و همچنین رقابت در آن بسیار سخت است، برای اخذ اقامت خارجی برای ورزشکاران فیتنس و بدنسازی بایستی مدال یا مقام معتبری در یکی از مسابقات معتبر جهانی داشته باشید.

به طور مثال اگر شما در یکی از رقابت های مستر المپیا مقام اول تا سوم را کسب کنید می توانید از این طریق نسبت به مهاجرت و اخذ اقامت اقدام کنید.

اما در نظر داشته باشید که روند اخذ اقامت برای ورزشکاران این رشته نسبت به باقی رشته های ورزشی سخت است، مگر اینکه شما یک چیزی متمایز کننده ای نسبت به ورزشکاران دیگر داشته باشید.

از این نظر اخذ اقامت و دریافت ویزا برای بدنسازان و فیتنس کاران سخت است، چون رقابت در این رشته واقعا مشکل می باشد. ما در شبکه های اجتماعی و یا هر جای دیگری ورزشکاران سطح بالایی را در این رشته را مشاهده می کنیم ولی هیچ کدام از آنها موفق به این نشده اند که اقامت کشور دیگری را بگیرند.


نتیجه گیری

قبل از هر چیزی امیدواریم از خواندن این مقاله اطلاعات خوبی را گرفته باشید و متوجه این امر شده باشید که در زمان کنونی با چه بحران جالبی روبه رو شده ایم 

منابعی که برای نوشتن این مقاله استفاده کردم.

https://www.cloob.com/profile/blast/list/username/rezahamian

https://hamimohajer.com/usa/visa

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد