نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

سیستم بهداشتی درمانی کانادا

سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا از اصلاحات پویا و جامعی است که طی 4 دهه گذشته انجام شده و پیشرفت چشمگیری داشته است و در پاسخ به تغییرات در پزشکی و در کل جامعه ادامه خواهد داشت.

اصول اولیه به جای توانایی پرداخت، همان پوشش جهانی خدمات مراقبت های بهداشتی پزشکی ضروری است که بر اساس نیاز ارائه می شود.

کسانی که شهروند کانادا یا مقیم دائم آن هستند، می توانند تقاضای بیمه سلامت عمومی انجام دهند که با استفاده از این بیمه نیازی به پرداخت هزینه های خدمات بهداشتی و درمانی نیستند و اکثر این هزینه ها به صورت رایگان است.  

هزینه های بیمه

سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی از طریق مالیات پرداخت می شود. هنگامی که از خدمات بهداشت عمومی استفاده می کنید، باید کارت بیمه سلامت خود را به بیمارستان یا کلینیک پزشکی نشان دهید.

در کانادا هر استان و منطقه برنامه بیمه درمانی خاص خود را دارد و هر شخصی باید اطمینان حاصل کند که شامل چه مواردی از بیمه قرار می گیرد. همه استانها و مناطق خدمات فوری پزشکی را حتی اگر افراد کارت بهداشت دولتی نداشته باشند، انجام می دهند اما بسته به وضعیت مهاجرت افراد ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد.

 

دوره انتظار برای دریافت بیمه عمومی

در بعضی استان ها زمانی که برای دریافت بیمه عمومی صرف می شود بسیار زیاد است و گاهی اوقات ممکن است افراد تا 3 ماه برای دریافت بیمه درمانی دولت منتظر بمانند. برای اطلاع از روند صدور بیمه درمانی خود، می توانند با اداره بهداشت مربوط به استان یا منطقه خود تماس بگیرند.

در این مواقع نیاز است برای زمانهای ضروری حتما بیمه درمانی خصوصی داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

 

بیمه درمانی اضافی

برنامه های بیمه درمانی دولت به شما امکان دسترسی به خدمات اولیه پزشکی را ارائه می دهد و ممکن است برخی هزینه های اساسی بیمار را تحت پوشش قرار ندهد. به همین منظور شهروندان ممکن است نیاز به یک بیمه خصوصی پیدا کنند.

پوشش هزینه ها

معمولا بیمه ها موارد زیر را تحت پوشش قرار می دهند و هزینه های آن را پرداخت می نمایند.

·         داروهای تجویزی

·         دندانپزشکی

·         فیزیوتراپی

·         خدمات آمبولانس

·         عینک طبی

کسانی که شاغل هستند ممکن از سمت شرکت یا سازمانی که در آن کار می کنند تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز قرار بگیرند.

 

نقش دولت

سازمان نظام مراقبت های بهداشتی کانادا تا حد زیادی توسط قانون اساسی کانادا تعیین می شود که در آن، نقش ها و مسئولیت ها بین دولت های فدرال، استانی و سرزمینی تقسیم می شود.

دولت های استانی و سرزمینی بیشترین مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی و سایر خدمات اجتماعی را بر عهده دارند. دولت فدرال همچنین مسئول ارائه خدمات برای برخی از گروه های خاص از مردم است.

مراقبت های بهداشتی با بودجه عمومی و درآمد حاصل از مالیات فدرال، استانی و سرزمینی، مالیات شخصی و شرکتی|، مالیات فروش، عوارض حقوق و سایر درآمدها تامین می شود. استان ها همچنین ممکن است از ساکنان خود برای پرداخت هزینه خدمات بهداشتی و درمانی با بودجه عمومی حق بیمه دریافت کنند، اما عدم پرداخت حق بیمه دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی ضروری را محدود نمی کند.

 

مخارج بهداشتی و درمانی

در سیستم مراقبت های بهداشتی با بودجه عمومی، هزینه های بهداشتی در استان ها و مناطق مختلف متفاوت است. این امر تا حدی به دلیل تفاوت در خدماتی است که هر استان و سرزمین تحت پوشش قرار می دهد و همچنین از نظر جمعیتی از جمله سن جمعیت، ممکن است بر هزینه های مراقبت های بهداشتی تاثیر بگذارد.

هزینه های بهداشتی طی سه دهه گذشته به میزان قابل توجهی تغییر کرده است. به طور متوسط، سهم کل هزینه های بهداشتی پرداخت شده به بیمارستان ها و پزشکان کاهش یافته است در حالی که هزینه های دارویی بسیار افزایش پیدا کرده است.

البته در بسیاری از موارد، دولت در هزینه های دارویی نیز خدماتی را ارائه می کند تا این هزینه ها برای بیماران تا حدی کاهش بیابد.

 

روندها و تغییرات مراقبت های بهداشتی

سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا در سال های اخیر به دلیل عوامل مختلفی از جمله تغییر در نحوه ارائه خدمات، محدودیت های مالی، پیری نسل و هزینه های بالای فناوری جدید با چاش هایی روبرو شده است و انتظار می رود این عوامل در آینده نیز ادامه داشته باشند.

از آنجا که خدمات بهداشتی و درمانی با بودجه عمومی در کانادا آغاز شده است، خدمات مراقبت های بهداشتی و نحوه ارائه آنها از اتکای به بیمارستان ها و پزشکان به ارائه خدمات مراقبت های جایگزین در کلینیک ها، مراکز مراقبت های بهداشتی اولیه، مراکز درمانی جامعه و مراقبت در منزل تغییر کرده است. درمان با استفاده از تجهیزات پزشکی و داروها و تاکید بیشتر بر سلامت عمومی و ارتقا سلامتی دارند.

پیشرفت های پزشکی منجر به انجام اقدامات بیشتر به صورت خارج از بیمار و افزایش تعداد جراحی های روزانه شده است. به صورتی که در چند دهه اخیر تعداد استفاده از بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های کانادا به صورت سرانه کاهش یافته است و دلیل آن افزایش آگاهی مردم و استفاده از روش های جایگزین است.

 

 

در این مقاله در مورد خدمات بهداشتی درمانی کشور کانادا توضیحاتی را ارائه کردیم تا کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را دارند تا حدودی از امکانات پزشکی و درمانی این کشور آگاهی داشته باشند.

در مقالات آینده به موضوع انواع راه های مهاجرت به کشور کانادا و همچنین انواع ویزای کانادا خواهیم پرداخت که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد.

همچنین برای اطلاعات تکمیلی می توانید به منابع زیر مراجعه نمایید.

 

منبع

https://www.canada.ca/en/health-canada/services/health-care-system/reports-publications/health-care-system/canada.html

https://hamimohajer.com/

نظرات 1 + ارسال نظر
حمیدحوائجی سه‌شنبه 14 بهمن 1399 ساعت 12:06 http://khodrofanni.blogsky.com

سلام. خیلی خوب بود. ما هم بیمه داریم، اونا هم بیمه دارند!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد