نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

زایمان نوزاد در کانادا + اخذ اقامت

قانون تابعیت کانادا توسط قانون شهروندی تعریف می‌شود که تعیین می‌کند چه کسی واجد شرایط تابعیت کانادا است. تابعیت کانادا به طور معمول با تولد کودک در کانادا بر اساس اصل jus soli به دست می‌آید.

jus soli یک عبارت لاتین به معنی حق خاک است. این معمولا برای اشاره به تابعیت حق تولد، حق هر شخص متولد شده در قلمرو یک کشور برای تابعیت آن کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متاسفانه این اصل به آرامی و در طول زمان از بین رفته است. برخی از کشورها مانند هند و مالت آن را به طور کامل لغو کرده‌اند و بسیاری از کشورهای پیشرفته دیگر مانند استرالیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، نیوزیلند، اسپانیا و انگلستان و غیره محدودیت حق خاک را ایجاد کرده‌اند و وجود پدر مادر برای داشتن تابعیت آن کشور نیاز است.

فقط تعداد محدودی از 195 کشور جهان در بدو تولد به فرزندان اتباع خارجی تابعیت می‌دهند. هیچ کشور اروپایی شهروندی خودکار را بر اساس حق خاک اعطا نمی‌کند. در شکل خالص اصلی خود، حق خاک بیشتر در نیمکره غربی از جمله ایالات متحده آمریکا و کانادا وجود دارد.



بیشتر بدانید: طرح پیشنهادی حذف گذرنامه بین ایران و ترکیه

 

 

زایمان نوزاد در کانادا برای اتباع

امروزه کانادا یکی از معدود کشورهای پیشرفته در جهان است که تابعیت بی قید و شرط را به کودکان متولد شده در این سرزمین اراده می‌دهد.

اگر کودکی در کانادا متولد شود، آن کودک تابعیت کانادایی را دریافت می‌کند. حتی در شرایطی که کودک از والدینی متولد می‌شود که شهروند کانادایی نیستند، کودک به طور خودکار شهروند کانادا می‌شود.

به همین منظور افراد بسیاری که مقیم کانادا نیستند ممکن است برای زایمان فرزند به کانادا بیایند.

 

حق اقامت نوزاد و امتیازات زایمان در کانادا

کودکی که در کشور کانادا متولد می‌شود حقوق و امتیازات تابعیت کانادایی را دریافت می‌کند که مهمترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

1. حق اقامت در کانادا یا سفر به کانادا در هر زمان دلخواه و بدون ویزا

2. توانایی دریافت و بهره‌مندی از مزایایی مانند آموزش رایگان و مزایای اجتماعی

والدین کودک متولد کانادا از مزیت خاصی برای اخذ اقامت دائم کانادا برخوردار نخواهند بود. اگر والدین کودک متولد شده در کانادا تصمیم بگیرند که با کودک در کشور بمانند، باید اقدام به اخذ یک ویزای اقامت موقت مانند ویزیتور، دانشجو یا کارگر نمایند البته به شرط اینکه واجد شرایط دریافت آن باشند.

بیشتر والدین کودکان متولد کانادا همراه با نوزادان خود به کشورهای خود برمی‌گردند، زیرا می‌دانند کودک پس از رشد و بزرگسالی قادر به بازگشت به کانادا برای زندگی، تحصیل یا کار خواهد بود.

تولد در کانادا برای افراد غیر مقیم بر اساس قانون شهروندی اینگونه است که کلیه نوزادانی که در خاک کانادا متولد می‌شوند(به جز فرزندان دیپلمات‌های خارجی) به طور خودکار تابعیت می‌گیرند. کانادا و ایالات متحده تنها کشورهای G7 هستند که تابعیت ابتدایی دارند.

 

زایمان توریست در کانادا

همانطور که سایر اتباع خارجی که تابعیت کانادا را ندارند، کودکان متولد کانادا از نمایندگان خارجی از بدو تولد کانادایی نیستند و دیگر معتبر نیستند و در نهایت می‌توانند شهروندان کانادایی باشند، مشروط به رعایت مقررات مربوط به قانون حمایت از مهاجرت و پناهندگان و یک بار تعهدات اقامت مندرج در بخش 5 قانون تابعیت انجام می‌شود.

 

محرومیت از ویزا برای مادر نوزاد

در بسیاری از مواقع این موضوع مطرح شده است که آیا مادری که می‌خواهد به قصد تولد نوزاد در خاک کانادا به این کشور سفر کند از ویزای کانادا محروم است یا خیر. در پاسخ به این پرسش باید گفت که خیر زیرا مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا به وضوح بیان می‌کند که روند ارزیابی متقاضی ویزای کانادا که یک زن باردار است باید فقط بر اساس درآمد متقاضی، عوامل قابل قبول بودن و استقرار در کشور مبدا باشد.

 

هزینه زایمان نوزاد در کانادا

هزینه تولد فرزند در کانادا یکی از نگرانی‌های مهاجران و توریست‌های این کشور است. هر سال حدود 395 هزار نوزاد در کشور کانادا به دنیا می‌آیند. بهداشت و سلامت عمومی در کشور کانادا به شکل یک سیستم با بودجه دولتی فعالیت می‌کند. اگر شما یک شهروند یا مقیم دائم در کانادا باشید، امکان دسترسی به این سیستم بهداشتی و سلامت را خواهید داشت. با در اختیار داشتن خدمات این سیستم، هزینه تولد فرزند با بیمه ممکن است رایگان باشد و یا برای کسانی که از اتاق خصوصی در بیمارستان استفاده می‌کنند به چند صد دلار برسد.

کسانی که مقیم کانادا نیستند باید این هزینه‌ها را  از جیب خود پرداخت کنند مگر اینکه تحت پوشش برنامه‌های بیمه بین‌المللی سلامت باشند که این برنامه‌ها هزینه زایمان نوزاد را پوشش بدهد.

اگر زمانی که در کانادا به عنوان یک توریست و یک غیر مقیم، حضور داشته باشید و نیاز به تولد نوزاد خود پیدا کنید، امکان استفاده از خدمات پزشکی و درمانی را خواهید داشت.

 

مدارک لازم جهت زایمان در کانادا

زمانی که برای زایمان در کشور کانادا به بیمارستان مراجعه می‌کنید باید از مدارک زیر کپی گرفته و آنها را به بیمارستان ارائه دهید:

·         برنامه تولد کودک

·         کارت‌های بیمه سلامت بهداست و سلامت

·         پاسپورت‌ها و ویزا

·         شماره بیمه اجتماعی

·         تاریخچه سلامتی و بیماری‌ها


بیشتر بدانید: اثرات کرونا در صنعت گردشگری



https://hamimohajer.com/blog/1372

https://telegra.ph/%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%86%DA%AF%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%86%DA%AF%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-08-22

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد