نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

اثرات کرونا در صنعت گردشگری

می‌توان گفت که بیش از یک سال است ویروس کرونا صنعت گردشگری جهان را از کار انداخته است. وضعیت گردشگری در آسیا و اروپا بسیار آشفته است. فعالان حوزه گردشگری از این وضع بسیار نگران هستند و به دنبال راهی برای رفع این مشکل می‌گردند.

ویروس کرونا باعث شده است تا اکثر هتل ها خالی از مسافر، پروازهای هواپیمایی لغو و موزه‌ها و اماکن تاریخی بسته شود. کارشناسان این حوزه، خسارات ناشی از این ویروس را میلیاردی تخمین زده‌اند.



بیشتر بدانید: سیستم بهداشتی درمانی کانادا 


  

وضعیت در کشورهای آسیایی

اوضاع کشورهای آسیایی بسیار بدتر از کشورهای اروپایی است. زیرا که از 150 میلیون گردشگر چینی، 90 درصدشان به کشورهای آسیایی سفر می‌کنند و یک عامل اقتصادی بسیار مهم برای آسیا به شمار می‌آیند. با لغو پروازها از چین، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز دیدنی کشورهای آسیایی نیز کسب و کارشان تعطیل شده است. هایسشبیبشیبشیبش

 

وضعیت در کشورهای اروپایی

با گسترش این ویروس، در کشورهایی مانند ایتالیا باعث شده تا درهای بسیاری از مراکز دیدنی این کشور بر روی توریست‌ها بسته شود. در ونیز و میلان موزه‌ها و تئاترها و جاذبه‌های دیگر، گردهمایی‌ها و مراسم‌های بزرگ لغو و تعطیل شده‌اند.

در فرانسه موزه لوور دو روز بسته شد و کارمندان از ترس ابتلا به کرونا از کار کردن دست کشیدند. نمایشگاه معروف گردشگری در برلین آلمان به دلیل ترس برگزارکنندگان از پیامدهای برگزاری آن لغو شد. طبق آمار آلمان، حدود 17 تا 26 درصد مشتریان هتل‌ها، چینی‌ها بودند که سالیانه حدود 8 میلیارد یورو برای آلمان سودآوری داشتند. لغو سفر چینی‌ها ضرر بزرگی برای گردشگری آلمان محسوب می‌شود.

 

 

وضعیت کشور چین، مرکز اصلی کرونا

ویروس کرونا به صنعت گردشکری در خود چین که مرکز شیوع آن هست هم رحم نکرده و باعث تعطیلی آن شده است. جاذبه‌های گردشگری معروف این کشور نظیر دیوار چین یا کاخ قیصر در پکن به کلی یا در بخشهایی بر روی توریست ها بسته شده است. پروازهای داخلی در آستانه سال نو در این کشور تقریبا لغو شده و تعداد محدودی از آنها انجام می‌شود. وضعیت هنگ کنگ نیز قابل تعریف نیست، زیرا بیشتر توریست‌های که از این کشور بازدید می‌کردند، چینی ها بودند.

کشورها برای احیا کردن دوباره صنعت گردشگری دست به اقداماتی زده اند. مثلا دولت هنگ کنگ اعلام کرد که به همه شهروندان 10 هزار دلار هنک کنگی معادل 1200 یورو بدهد. چین، سنگاپور و تایلند نیز وعده کم کردن مالیات را داده‌اند. ویتنام و استرالیا می‌خواهند مقررات ویزا را آسان تر کنند و کمپین جذب توریست را راه اندازی کنند. دولت های مالزی و فیلیپین نیز از مردم خواسته اند تا جایی که ممکن است در کشور خود به سفر بروند.

ویروس کرونا نشان داد که کشور چین تا چه اندازه می‌تواند در صنعت توریسم جهان اثرگذار باشد و در این وضعیت جای خالی آن احساس می‌شود. چینی ها به دلیل هزینه زیادی که برای سفر انجام می دهند، رتبه اول را در این صنعت به دست آورده اند.

 

وضعیت جزیره بالی، ژاپن و کشورهای مشابه

ویروس کرونا در جزیره بالی در اندونزی باعث لغو رزرو 40هزار هتل گردید و باعث تعطیلی اکثر آنها شد. ژاپن نیز ضرر بسیاری را از این موضوع متحمل شده است. در سال 2018 نزدیک به 32 میلیون گردشگر چینی، حدود یک چهارم منبع درآمد این کشور را از صنعت توریسم تشکیل داده بودند. اکنون بیشتر گردشگران ژاپن، از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی هستند که عده آنها نیز بخاطر این ویروس روز به روز کمتر می‌شود.

 

کاهش محدودیت‌ها و تشویق مردم به مسافرت

با کاهش یافتن محدودیت‌ها و پایین آمدن آمار مبتلایان در نقاط مختلف دنیا، بعضی از کشورها برای جذب توریست و گردشگر اقداماتی را انجام داده اند.

دولت ژاپن، که در ماه آوریل شدیدترین کاهش گردشگر را شاهد بود، از ماه ژانویه اقدام به پرداخت یارانه به بازدیدکنندگان کرده است.

دولت قبرس در طی اعلامیه ای بیان کرده است که چنانچه کسی پس از سفر به این کشور به کرونا مبتلا شد، تمامی هزینه های مربوط به اقامت، دارو و خوراک آن توریست و خانواده اش را پرداخت خواهد کرد.

در امریکا نیز گردشگری رونق دوباره گرفته  است. پیش از کرونا امریکایی ها به مسافرت خارجی علاقه بسیاری داشتند اما با وجود اوضاع فعلی، توجه آنها سفرهای داخلی معطوف شده است.

در تایوان، حداقل 2 پرواز بدون مقصد انجام شده است که هدف آنها ارائه تجربه پرواز به شهروندان محروم از سفر و نشان دادن جاذبه های تایوان به آنها از فراز آسمان بوده است.

کشورهای نظیر مکزیک و سوئیس با برنامه های مختلف و حتی اقامت رایگان در هتل سعی در جذب دوباره توریست دارند.

 

 

بیشتر بدانید: لاتاری گرین کارت آمریکا



کلام آخر

آنچه که روشن است، صنعت گردشگری جهان با یکی از سخت‌ترین چالش های خود مواجه خواهد شد. به خصوص نقاط پیشگامی همچون چین و ایتالیا که از کانون های درگیری کرونا در جهان محسوب می شوند و در این صنعت تعیین کننده هستند. تعداد گردشگران به شدت در حال کاهش است و تا حدود زیادی قابل پیش‌بینی نیست.

آنچه که می دانیم این است که گردشگری چینی ها، ارتباط مستقیم با گردشگری جها دارد و همه کشورها را تحت تأثیر خود قرار می دهد. برای بررسی دقیق امار ضرر صنعت گردشگردی از شیوع بیماری کرونا باید تا از بین رفتن این بیماری صبر کرد اما آنچه که روشن است این است که باید زمان زیادی را منتظر بمانیم.

روزی که پایان کرونا در جهان به طور رسمی اعلام شود، شاهد تحولات عظیمی در جهان خواهیم بود و صنعت سفر و گردشگری نیز جزو گروه هایی خواهد بود که تغییرات بزرگی را تجربه خواهد کرد و رو به پیشرفت بیشتر خواهد رفت.

 

آنچه در این مقاله بیان شد تأثیر کرونا بر صنعت گردشگری جهان به خصوص کشور چین بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از منبع زیر استفاده نمایید.


https://greencard-lottery.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد