نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

تحصیل در کانادا

ابتدا قصد داریم درباره کشور کانادا بیشتر اطلاعات کسب کنیم

کشور کانادا در سطح بین الملل جز یکی از بهترین کشور ها برای زندگی و تحصیل شناخته شده است. پایخت این کشور شهر اتاوا Ottawa می باشد. واحد پول این کشور دلار کانادا است .از لحاظ جغرافیایی در شمال قاره آمریکا می باشد و جز دومین کشور بزرگ در جهان است

بیشترین مرز جهان رو با همسایه خود یعنی ایالات متحده آمریکا دارد. طبیعت و زیبایی کشور کانادا در سطح جهان متفاوت و معروف است.

جمعیت این کشور 35 میلیون نفر است در مقایسه با وسعت کانادا بسیار کم است حتی جالب است بدانید که ایالت کالیفرنیا آمریکا جمعیت بیشتری نسب به کشور کانادا دارد.

 

 

عمده ترین بخش جمعیت این کشور در مناطق ، ونکوور ، مونترال ، انتاریو ، هستند بیشترین میزان جمعیت این کشور نزدیک مرز ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند یعنی جنوب کانادا ، منطقه شمال کشور کانادا به دلیل آب و هوای سرد جمعیت کمتری در خود دارد.

با وجود اینکه کشور کانادا جز کشور های سرد سیر می باشد اما شما در کانادا چهار فصل رو دارید حتی در زمان تابستان گرما به 30 درجه هم میرسد. ونکوور در زمستان شرایط معتدل تری رو دارد تا دیگر مناطق کانادا ، در ونکوور بیشتر باران دارید تا برف. زبان مردم کانادا انگلیسی و فرانسوی می باشد.

تحصیلات عالی در کانادا

هرسال بیش از 130 هزار دانشجو بین المللی ادامه تحصیل رو دانشگاه های کشور کانادا انتخاب می کنند.

امکانات و سطح کیفیت بالای تحصیل شرایط خوب برای جذب به کار بعد از فارغ التحصیلی و سطح بالای زندگی دلیل
های انتخاب کانادا می باشد.

کشور کانادا تمامی مقاطع تحصیلی رو برای افرادی که ویزا تحصیلی میگیرند ارائه می دهد دوره های متوسطه ، کالج

آموزشگاه های فنی حرفه ای و کاربردی ، دانشکده های علوم ، داشنکده های هنر ،  دانشگاه ، مدارک دیپلم ، کاردانی و

کارشناسی یعنی لیسانس و فوق لیسانس همچنین دکترا تمامی این مقاطع تحصیلی در کانادا پوشش داده می شود.

مدت زمان رسیدن به مدرک کارشناسی ( لیسانس ) در کشور کانادا سه الی چهار سال طول می کشد البته به برنامه تحصیلی ، موسسه و سیستم آموزشی استان که دارید در آن تحصیل می کنید بستگی دارد. اما این تفاوت ها خیلی ناچیزه و تاثیر زیادی در زمان شروع و پایان برنامه تحصیلی ندارد.

هشت دلیل که چرا تحصیل در کانادا ؟

1.        دانشگاه های کانادا در بالاترین حد آموزشی جهان
دانشگاه های کانادا در دنیا معروف هستند به این که بهترین و بالا ترین سطح کیفیت آموزشی رو ارائه می دهند و بصورت مداوم جز دانشگاه های برتر بین الملل قرار می گیرند.

2.        هزینه کمتر برای زندگی دانشجویی در کانادا
سطح کیفیت زندگی و تحصیل در کانادا بسیار بالاست ، اما از لحاظ هزینه در مقایسه با کشور انگلستان و آمریکا به شدت پایین تر می باشد و این میتونه خیلی خوب باشه و امکان بهتری رو فراهم کند.

3.        جهت انتخاب رشته دستتون بازه شما اصلا محدود نیستید و هر رشته که ای میخواید رو می تونید انتخاب کنید برای تحصیل.

4.        آموزش غنی برای دنیای بهتر
محیطی شاد و آموزش غنی دریچه ای رو به دنیایی بهتر رو براتون باز می کند.

5.        یادگیری تجربی
دانشگاه های کانادا طیف گسترده ای از برنامه های را ارائه می دهند که تجارب علمی رو در کلاس و چه بصورت ضمنی و کار آموزی در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

6.        خدمات پشتیبانی تحصیلی و زندگی
دانشگاه های کانادا برای افراد خارجی به عنوان مثال ایرانی ها خدمات پشتیبانی ارائه می دهد به عنوان مثال مشاور تحصیلی ، راهنمای زبان و... تمامی آنچه که نیاز دارند جهت تحصیل و زندگی در این کشور.

7.        تنوع فرهنگی
کانادا کشوری است که دارای تنوع فرهنگی بسیار زیادی است. فارغ از هرگونه فرهنگ دانشجویان در داخل دانشگاه احساس مثبتی دارند.

8.        جذب به کار و اقامت در کانادا پس از اتمام تحصیل
دانشجویان بین المللی مانند ایرانی ها پس از اتمام مراحل تحصیلی و فارغ التحصیل شدن در این کشور اجازه این رو دارند که بتوانند بلافاصله جذب کار بشوند و شرایط رو برای اقامت و تمدید ویزا فراهم کنند.

محدودیت سنی برای ویزای تحصیلی در کانادا

حداقل میزان سن برای اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا 18 سال می باشد. البته باید در نظر بگیرید که محدودیت سنی در تمامی استان های کانادا یکسان نیست و این محدودیت متفاوت است. سنین 18 الی 41 سال می توانند جهت تحصیل در کانادا اقدام کنند.
توجه کنید حتما : رده های سنی برای تحصیل در کانادا به سه دسته تقسیم می شوند : اگر شما در دسته سوم قرار گرفته باشید شانس کمتری نسبت به رده اول و دوم دارید. رده های سنی تحصیل در کانادا
به شرح زیر می باشد  :

·         رده اول : 18 الی 29 سال

·         رده دوم : 29 الی 30 سال

·         رده سوم : 40 الی 41 سال

البته دلایل زیادی هست که باعث میشه درخواست برای ویزا تحصیلی در کانادا رد بشه اما شرایط سنی اولین و مهم ترین می باشد.

 

 

بورسیه تحصیلی در کانادا

درخواست ویزا تحصیلی برای کانادا اقدام آسانی نیست و میتونه هزینه بر هم باشد. اما این مشکل قابل حل می باشد با درخواست بورسیه تحصیلی ، دولت کانادا این امکان رو برای تعدادی از دانشگاه ها و موسسات تحصیلی فراهم کرده است که در قالب یکسری قوانین بتوانند به دانشجویان بین المللی بورسیه
( کمک هزینه تحصیلی ) بدهند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

پولی که بابت بورسیه به دانشجو پرداخت می شود برخلاف وام نیازی به باز پرداخت ندارد. این میتونه شرایط مناسب و خوبی رو برای دانشجو فراهم کند. جهت اقدام برای بورسیه گرفتن از کانادا باید بسیار دقت کنید که به چه صورتی دارید اقدام می کنید و حتی زمان درخواست به موسسه آموزشی مورد نظر رو باید حتما چک کنید. درخواست جهت بورسیه شدن در کانادا انواع مختلف دارد به عنوان مثال برخی از بورسیه های تحصیلی ممکن است نیاز به یک مقاله شخصی داشته باشند ، از دیگر موارد دریافت بورسیه می توان به موفقیت های فوق برنامه یا دیگر مهارت ها اشاره کرد که فرد درخواست کننده باید ارائه دهد. توجه کنید که نوع درخواست و زمان درخواست به موسسه آموزشی مورد نظر میتونه متفاوت باشد از لحاظ زمانی و موارد دیگر.

 

نحوه اخذ ویزا تحصیلی کانادا 2020

شرایط اخذ ویزا تحصیلی کانادا میتونه دشوار باشه ؟ بله ، اما بسته به  مقصد شما متفاوت می باشد.  نحوه اخذ ویزا دانشجویی کانادا به این شکل می باشد :

دریافت نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی که تایید DLI داشته باشد.

دریافت گذرنامه معتبر.

اثبات اینکه در حالی که در کانادا هستید ، قادر هستین که از خود و اعضای خانواده که همراه شما هستند حمایت کنید.

ارسال بیومتریک ، اثر انگشت و عکس رو باید ارائه دهید. توجه کنید پس از ارائه بیومتریک ، هزینه بیومتریک رو هم باید پرداخت کنید.

مرحله بعدی پردازش درخواست می باشد.

در صورت تایید درخواست به کانادا سفر میکنید، پس از تایید مرحله پردازش اسنادی برای شما ارسال می شود این اسناد شامل : اسناد مسافرتی ، ویزا ، مجوز تحصیل یا ETA . تمامی مدارک و اسناد هویت باید همراهتون باشه تا در هنگام شناسایی به مشکل بر نخورید.

پس از تایید مدارک شناسایی مجاز به ورود به کانادا می شوید.

پس از وارد شدن به کشور کانادا جهت تحصیل در این کشور اقدام کنید البته معمولا قبل از وارد شدن به کانادا تمامی این کار ها صورت میگیرد. اما با داشتن ویزا بازدید از کانادا می توانید داخل این کشور هم اقدامات اجازه تحصیل رو انجام بدهید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا تحصیلی کانادا به شرح زیر می باشد :

ارائه نامه پذیرش دانشگاه یا موسسه تحصیلی

ارائه مدارک شناسایی و اثبات هویت

ارائه مدارک در خصوص اینکه قادر هستید از لحاظ مالی از خودتون حمایت کنید " اثبات مالی "

البته بسته به نوع درخواست ، شرایط پرونده و استان مورد نظر این مدارک متفاوت می باشد.

خدمات حامی مهاجر در زمینه تحصیل در کانادا

موسسه اعزام دانشجو حامی مهاجر یعنی آوای حامی مهاجر با کارشناسان و مشاوران حرفه ای و باتجربه ای که دارد در امر اعزام دانشجو به شدت عالی و با دقت کار می کنند.صفر تا صد اخذ ویزا تحصیلی در کانادا رو می توانید با آوای حامی مهاجر تجربه کنید.

در صورت نیاز حتی می توانید بصورت تلفنی از کارشناسان موسسه مشاوره بگیرید شرایط و  وضعیت پرونده ویزا تحصیلی رو براتون چک میکنند با آخرین تغییرات قوانین ویزا.


منبع

https://hamimohajer.com/immigration/canada/visitor-visa
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد