نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

آب و هوای کانادا

 یکی از پرسش‌هایی که معمولا قبل از سفر و مهاجرت به کانادا به ذهن مسافران و مهاجرانی که قصد اقامت کانادا را دارند می‌رسد، مربوط به مسائل و شرایط آب و هوایی کشور کانادا است.

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و به دلیل گستردگی عرض جغرافیایی زیادی که دارد، آب و هوای بسیار متنوعی دارد.

ما در این مقاله قصد داریم آب و هوای شهرهای پربازدید کانادا و شرایط اقلیمی آن را بررسی کنیم:


تورنتو 

آب و هوای تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است و از جمله شهر هایی است که دارای آب و هوای نیمه قاره ای می باشد. با جمعیت ۲٬۷۳۱٬۵۷۱ نفر در سال ۲۰۱۶، تورنتو چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی پس از مکزیکو سیتی، نیویورک و لس آنجلس است.

آب و هوای تورنتو با قرار گرفتن آن در سواحل دریاچه انتاریو تغییر یافته است. آب موجود در دریاچه باعث می شود تورنتو در زمستان گرمتر و در تابستان خنک تر  باشد. همچنین  موقعیت دریاچه های بزرگ منبع رطوبت تابستانی تورنتو است که بسیاری از مردم آن را اذیت می کند. اگرچه تورنتو در فصل زمستان نسبت به شهر های دیگر کانادا گرم تر است، اما زمستان‌ها همچنان شدید است و در بیشتر روزها بین اواسط دسامبر تا اواسط مارس، برف روی زمین است. نکته جالب در مورد تورنتو مربوط به فصل تابستان است. فصل تابستان در شهر تورنتو، پر بارش‌ترین روزهای سال را به خود اختصاص داده است! میانگین بارش سالانه در تورنتو حدود ۸۳۱ میلی‌متر گزارش شده است. اما بارش برف را در این شهر دست کم نگیرید! چرا که میانگین بارش برف در تورنتو انتاریو حدود ۱۲۲۰ میلی‌متر در سال است. این درحالی است که شهر تورنتو بیشترین میزان ساعت‌های آفتابی را در ماه جولای و کمترین میزان تابش آفتاب را در ماه دسامبر دارد.



آب و هوای ونکور

ونکور یک شهر بزرگ بریتیش کلمبیا واقع در غرب کانادا است.

اگرچه ونکوور به باران شهرت دارد، اما در واقع پس از پرنس روپرت، پورت آلبرنی، چیلیواک، آبوتسفورد، کمپبل ریور، هالیفاکس، سیدنی و سنت جان به عنوان نهمین مکان پرباران در کانادا برای میانگین بارندگی سالانه رتبه بندی می شود. مرطوب ترین ماه های ونکوور نوامبر و دسامبر با میانگین بارندگی 182 میلی متر است. اقلیم شهر ونکوور با توجه به استانداردهای کانادایی، اقلیمی معتدل محسوب می‌شود. به طور خلاصه بهتر است بگوییم که اگر برای مهاجرت به کانادا، شهر ونکوور را انتخاب کرده‌اید، یکی از بهترین‌ها از نظر آب و هوا در انتظار شما است! این شهر یکی از چندین شهر بریتیش کلمبیا است که زمستان‌های معتدلی دارد. به شکلی که دمای هوا در ونکوور در زمستان به اندازه‌ای خوشایند و گرم است که از بیرون ماندن احساس لذت و سرخوشی می‌کنید. شاید بتوان آب و هوای کانادا در ونکوور را در فصل زمستان رقیبی برای فلوریدا و یا هاوایی دانست!



آب و هوای کبک

این استان از نظر مساحت بزرگترین استان کانادا می باشد. کبک تنها استان کانادا با جمعیت غالباً فرانسوی زبان و تنها استان این کشور است که تنها زبان رسمی آن در سطح استانی فرانسوی است.

در کبک چهار فصل بسیار متضاد جای یکدیگر را می‌گیرند، از جمله یک بهار آرام و لطیف و کوتاه و یک پاییز سرد و رنگین. فصلهای مشخص‌تر زمستان و تابستانند.

تابستان‌های گرم و مرطوب همراه با زمستان‌های سرد از ویژگی های کبک است. معمولاَ محبوب‌ترین فصل سال برای بازدید از کبک، فصل تابستان است. برای آب و هوای کانادا در کبک تقریباَ در تمامی ماه‌های سال مقداری بارش گزارش شده است. به شکلی که میزان بارش‌ها از ماه می الی ماه دسامبر بیشتر از سایر ماه‌هاست.



آب و هوای مونترال

دومین شهر پر جمعیت در کانادا شهر مونترال واقع در استان کبک است  اگرچه در مورد آب و هوای کانادا در استان کبک در بخش قبلی توضیحاتی ارائه شد، اما در این قسمت به شکل اختصاصی در مورد آب و هوای مونترال مطالبی خواهیم گفت.مونترال دارای آب و هوای نیمه قاره ای با تابستان گرم و مرطوب و زمستان بسیار سرد است. زمستان در مونترال شدید است و عمق برف بیش از 1 سانتی متر می شود. اگر بخواهیم آمار بیشتری از وضعیت دما و آب و هوای مونترال ارائه دهیم، در فصل سرد سال و در ماه ژانویه، این شهر از حداکثر دمایی برابر با ۵.۳- درجه سانتی‌گراد برخوردار است. این در حالی است که در فصل تابستان، حداقل دمای هوا در ماه جولای میلادی ۱۶.۱ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای هوا در این ماه برابر با ۲۶.۳ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.





آب و هوای اتاوا

اتاوا پایتخت کشور کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور است. این شهر برخلاف بسیاری از شهرهای انتاریو، در سواحل دریاچه انتاریو قرار ندارد. این باعث افزایش دمای تابستان در اتاوا می شود اما سختی زمستان را افزایش می دهد. اتاوا دارای آب و هوای نیمه قاره ای با تابستان گرم و مرطوب و زمستان بسیار سرد است. زمستان در اتاوا شدید است. عمق برف بیش از 1 سانتی متر در حدود 120 روز در سال است و عمق برف بسیار بیشتری نیز در اتاوا نسبت به تورنتو یافت می شود.



آب و هوای بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان کانادا است که در میان رشته‌کوه راکی و اقیانوس آرام قرار گفته‌است. به دلیل وجود خطوط ساحلی و مناطق کوهستانی دمای هوا و اقلیم در سطح استان از نقطه‌ای به نقطه دیگر متفاوت است. آب و هوای بریتیش کلمبیا در سواحل جنوبی استان، از اقلیم اقیانوسی و معتدلی برخوردار است. دریاچه هندرسون در ونکوور آیلند به طور میانگین بارش سالانه حدود بیش از ۶۹۰۰ میلی‌متر است. آب و هوای کانادا در شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا به شکلی است که میانگین دمای سالانه در این شهر ۱۱.۲ درجه سانتی‌گراد است. اما به طور کلی بریتیش کلمبیا یکی از گرم ترین مناطق کانادا با میانگین دمای بالای روزانه 11 درجه است. آب و هوا به طور گسترده ای با شرایط آب و هوایی اروپای مرکزی مطابقت دارد. بهترین زمان برای سفر از اردیبهشت تا شهریور است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد