نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

نسرین نیوز

نسرین نیوز یک وبلاگ خبری است که در زمینه اخبار ایران و جهان فعالیت می کند

آلمان در معرض طوفان کرونا ویروس covid-19

آلمان در معرض طوفان کرونا

تعطیلات پاییز نزدیکه و تعداد مبتلایان به کرونا در آلمان در حال افزایش می باشد و این بسیار نگران کننده است. این آمار طبق گزارش موسسه RKI می باشد. در آخرین اخر هفته گذشته در یک روز 1382 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند. موسسه RKI هفت منطقه رو شناسایی کرده که آمار نشان میدهد مبتلایان کرونا در این هفت منطقه بیشتر بوده است. مسئله نگران کننده این است که با توجه به نزدیک شدن تعطیلات پاییزی مردم در بیشتر مناطق آلمان قصد دارند تا تعطیلات رو در برلین باشند و این بسیار نگران کننده است.

  

همه گیری کرونا در آلمان

بسیاری از آلمانی ها در حال سفر رفتن به خارج از کشور هستند و حتی بیشتر آنها در برنامه خود قرارداده اند که به برلین بیایند به همین دلیل آمار نگران کننده می باشد و امکان دارد باعث همه گیری کرونا شود و آمار مبتالایان به کرونا ویروس افزایش داشته باشد. 


آلمانی ها اگر محدودیت ها رو رعایت نکنند جریمه می شوند

از ابتدای شیوع و بحران ویروس کرونا در جهان ، آلمان برای عدم رعایت محدودیت ها جریمه تعیین کرد و با قدرت اعمال کرد. در هفت شهر بزرگ آلمان این قانون برای مردم 35000 جریمه در بر داشت. این جریمه برای افرادی می باشد که محدودیت ها رو رعایت نکردند. و مردم شهر هامبورگ بیشترین جریمه رو داشتند.


کدام شهر در آلمان بیشترین کرونایی رو داشته ؟

مونیخ از تمام شهر های آلمان بیشتر در معرض کرونا بوده تاکنون حدود 11.800 مورد مبتلا و متاسفانه 225 مورد مرگ تایید شده است. مردم شهر مونیخ بیشترین جریمه رو در رعایت نکردن محدودیت ها داشتند رقم 1.2 میلیون یورو جریمه داشتند. و دومین شهر در آلمان که بیشترین کرونایی رو داشت هامبورگ می باشد و بیشترین جریمه رو ثبت کردند نزدیک به 1 میلیون یورو .


پول های جریمه عدم رعایت محدودیت های کرونا چه می شود ؟

معمولا تمامی این پول های که مردم بابت جریمه پرداخت کرده اند به خزانه دولت اضافه می شود. البته این مبالغ در مقابل ضرر کرونا و پیش بینی خسارت مالیات تجاری که عددی 240 میلیون یوروی دارد واقعا بسیار ناچیز است.


قوانین و محدودیت ها در آلمان سخت تر میشود

بهانه ای برای استفاده نکردن از ماسک وجود ندارد ، قوانین حمل و نقل عمومی سخت تر می شود. مسافرانی که از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده میکنند و پوششی برای محفوظ نگه داشتن صورت دهان و چشمان امتناع می کنند با جریمه 150 یوروریی روبرو می شوند و همچنین مجبور به ترک وسائل نقلیه عمومی هستند.

آلمان با توجه به نزدیک شدن به پیک کرونا در پاییز امسال محدودیت ها رو بیشتر کرده و جریمه های سنگین تری در نظر دارد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند و این پیک رو با کمترین ابتلا به کرونا ویروس رد کند. دولت فدرال آلمان اعلام کرد که دیگر هیچ بهانه ای و هیچ صحبتی در عدم رعایت ماسک وجود ندارد و قوانین جدید اعمال شده است.


استفاده از ماسک در مدارس اجباری شد

کودکان دبستانی در مدرسه باید از ماسک استفاده کنند و این قانون اجباری می باشد. تا زمانی که قانون جدیدی درباره استفاده از ماسک در مدارس تعیین نشده باشد این روند پابرجا می باشد . تمامی دانش آموزان و دانشجویان برای حضور در مدارس و مراکز دانشگاهی باید از ماسک استفاده کنند.


افزایش جرم باتوجه به شیوع کرونا

باتوجه به شیوع کرونا و قوانین و محدودیت های جدید اعلام نیاز مردم برای استفاده از وسائل همچون ماسک و اسپری های ضدعفونی کننده بسیار زیاد شده است. این روند منجر به این شده است که بسیاری از افراد سودجو ماسک ها و وسائل تقلبی بسیاری رو تولید و به فروش میرسانند. این ماسک ها و وسائل و دارو ها هیچ کمکی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا نمیکند و مسئله نگران کننده این است که حجم ماسک ها و وسائل ضدعفونی کننده تقلبی بسیار زیاد شده است.

باندهای وجود دارد که این ها رو تولید می کند و با قیمت بسیار ارزان تر به مردم و حتی بیمارستان ها کلینیک های درمانی بفروش می رسانند.

جرم ها فقط مربوط به فروش وسائل بی کیفیت و تقلبی محدود نمی شود بلکه دزدی از بیمارستان ها و انبار های بهداشتی آنها بسیار افزایش داشته است. و فروش این وسائل و محصولات ضد عفونی کننده و حتی ماسک ها از طریق اینترنت در حال انجام می باشد و در فروش و روند تهیه این موارد هیچگونه نظارتی نیست.


همکاری آلمان و چین برای جلوگیری از افزایش جرایم بر اثر کرونا

دولت فدرال آلمان در نظر دارد برای جلوگیری از افزایش این وسائل تقلبی نیاز مردم و مراکز درمانی رو با وارد کردن حجم زیادی از کشور چین بتواند عرضه محصولات اصلی را افزایش دهد. باتوجه به افزایش جرائم دزدی پلیس هشدار داده است که بیشتر مراقبت ها از انبار های بهداشتی و مراکز درمانی انجام شود.


لینک وب سایت RKI 
https://www.rki.de/EN/Home/homepage_node.html
منبع : 
https://www.iamexpat.de/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد